نرم افزار های شناسایی و تنظیم IP دوربین های مداربسته پاناسونیک

در سیستم های تحت شبکه، پیدا کردن شناسه شبکه تجهیزات امری ضروری می باشد.دوربینها همگی دارای شناسه پیش فرض می باشند که در دفترچه راهنما آن نوشته شده است، اما در صورتی که IP آنها توسط کاربر تغییر داده شده باشند، نیاز داریم تا با پیدا کردن این شناسه با دوربین ارتباط برقرار کنیم.
راه حل ساده و نهایی این کار ، دسترسی به دوربین از طریق شماره انحصاری یا همان Mac Address می باشد. این کار از طریق نرم افزار Easy IP Setup برای دوربین های پاناسونیک مقدور است. این نرم افزار از طریق شناسه mac دوربین را شناسایی کرده و اطلاعات شبکه دوربین را نمایش می دهد. همچنین در صورت تشابه IP در دو یا چند دوربین، شماره دوربینهای دارای کانفلیکت (Conflict) شبکه را به شما اعلام می کند و شما میتوانید به هر یک از دوربینهای مدنظر متصل شده و IP آن را تغییر دهید.

در دوربین های پاناسونیک، تنظیمات شبکه تا ۲۰ دقیقه از روشن شدن دوربین قابل اعمال می باشد و در صورت نیاز به زمان بیشتر باید از منوی دوربین این زمان را غیر فعال کنید.
از نسخه 4.25R00 به بعد در این نرم افزار توانایی شناسایی تجهیزات ذخیره ساز نیز فعال شده است.
توجه به این نکته که در پروژه ای که تعداد دوربین در آن زیاد بوده یا شبکه با ترافیک بالا وجود دارد ، ممکن است برخی از دوربینها نمایش داده نشوند. علت این امر اسکن سریع نرم افزار است و به زمان پاسخ شبکه بستگی دارد.برای حل این مشکل بهتر است که برای این تنظیمات از نرم افزار Panasonic ip Configuration Tools استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

EnglishIran
error: Alert: Content is protected !!