سیستم پلاک خوان و دوربین مداربسته پاناسونیک

در خصوص سیستم پلاک خوان سازمانی قطعا اولین فاکتور کیفیت تصویر دوربین که ارتباط مستقیم با برند دوربین دارد می‌باشد.یعنی هر چقدر کیفیت دوربین از لحاظ تصویر بهتر باشند ، قطعا خروجی بهتری خواهیم داشت.

رزولوشن مورد نیاز بر اساس استاندارد (۱۹۲۰*۱۰۸۰ با ۳۰ فریم) می‌باشد و قطعا در بسیاری از موارد شما با روزولشن HD و با فریم پایین تر نیز به راحتی بهترین جواب را خواهید گرفت، علی الخصوص زمانیکه شما یک لاین حرکت خودرو دارید و‌ صد البته استفاده از رزولوشن و تعداد فریم پایین تر در میزان مصرفی CPU تاثیر مثبت خواهد داشت .

فاکتور بعدی زاویه دوربین با پلاک می‌باشد که می بایست زاویه عمودی حداکثر ۳۰ درجه و زاویه افقی حداکثر ۱۵ درجه باشد. البته قطعا با نرم افزارها و دوربین های حرفه ای شما می‌توانند با زوایای بیشتر نیز ، نتیجه قابل قبول بگیرید. اما مهم‌ترین زاویه ،زاویه بتا یا زاویه پیچش پلاک می‌باشد که خط بالای پلاک با خط بالای تصویر بایستی با هم موازی باشند.

خواهشمند است در خصوص زاویه بتا وسواس به خرج دهید در ضمن جهت پلاک خوانی در شب، علی الخصوص زاویه افقی تاثیر بیشتری خواهد داشت لذا به صفر نزدیک می شود.

فاکتور بعدی داشتن کامپیوتر و سرور قوی بسته به تعداد دوربین، که تاثیر مستقیمی بر عملکرد سیستم خواهد داشت. همان طور که اشاره شد گاها به دلیل ضعف سیستم لازم است تا برای رفع این عیب از رزولوشن و فریم پایین تر (البته به شرط امکان) استفاده شود .
شاید چالشی ترین قسمت نرم افزار های پلاک خوان پلاک خوانی در شب می‌باشد، که قطعا الزام استفاده از نورسفید و یا نور مادون قرمز جهت رفع نور چراغ خودرو اجباری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

EnglishIran
error: Alert: Content is protected !!