استانداردهای پلاک خوانی در دوربین های مداربسته پاناسونیک

دوستان همان طوری که میدانید برای پلاک خوانی دوربین های مداربسته یک سری استاندارد های جهانی  وجود دارد که رعایت و یا نزدیک شدن ما به این استاندارد ها می تواند  عملکرد سیستم پلاک خوانی را بسیار بالا ببرد.

اولین نکته ای که میتوان دراین خصوص اشاره کرد زوایای افقی و عمودی و زاویه بتا و یا رول تصویر می باشد.
طبق استاندارهای جهانی زاویه عمودی یا زوایه از بالای تصویر بایستی حداکثر 30 درجه باشد. البته با زوایای بیشتر از این نیز سیستم ها کار خواهند کرد اما بالارفتن میزان زوایا تاثیر معکوس در عملکرد بهینه سیستم علی الخصوص در حالتهای خاص مثل سرعت و … خواهد داشت.

زاویه مهمتر از زاویه عمودی، زاویه افقی یا زاویه دید از کنار می باشد، که طبق استاندارد این زاویه نباید بالاتر از 15 درجه باشد. قطعا عدم رعایت این زاویه تاثیر بدتر و بیشتری نسبت به زاویه عمودی در سیستم پلاک خوانی خواهد داشت.


لذا پیشنهاد می شود با جانمایی مناسب و استفاده از لنز مناسب کمک بیشتری در رعایت این زاویه ها داشته باشیم .
آخرین زاویه یا همان زاویه بتا یا رول و یا به عبارتی چرخش زاویه پلاک خودرو نسبت به خط بالایی تصویر است که این زاویه بسیار  مهمتر از زوایای قبلی است. لذا تلاش برای به صفر رساندن این زاویه از الزامات اجرای پروژه بوده و خواهشمند است بسیار به این نکته توجه داشته باشید.

نکته مهم

دقت داشته باشید که عدم رعایت زاویه بتا در اندازه های چند درجه حتی بصورت ناچیز باعث اختلال و بیشتر شدن آن باعث عدم پلاک خوانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

EnglishIran
error: Alert: Content is protected !!