فشرده سازی تصویر در دوربین مداربسته پاناسونیک

همان طور که می دانید دوربین های مداربسته پاناسونیک در سری Extreme  مجهز به فشرده سازی H.265 در تصویر است، که قطعا با توجه به شرایط پروژه های نظارت تصویری علی الخصوص در پروژه های بزرگ علاوه بر کاهش پهنای باند تا 50 درصد باعث افزایش حدودا 2 برابری میزان رکورد در یک پروژه میگردد. که قطعا موضوع هارد و زمان رکورد، یکی از مهمترین دغدغه های هر پروزه و طراحان آن است.

دوربین های مداربسته پاناسونیک علاوه بر فشرده سازی تصویر H.265، مجهز به تکنولوژی اسمارت کدینگ هستند و در سری دوربین های نسل جدید سری Extreme تکنولوژی داینامیک اسمارت کدینگ را دارا هستند. این تکنولوژی که شامل 3 حالت Gop , Smart Facial , Auto Viqs است، هر کدام بر طبق نیاز های مختلف قابلیت کاهش پهنای باند حتی تا 90 درصد و متعاقب آن موجب افزایش میزان رکورد می شود.

شاید مهمترین این ویژگی ها GOP یا Group of Picture است، که رابطه مستقیم با میزان حرکت در تصویر دارد و گاها در عدم حرکت تروپوت 3Mbit بر ثانیه به 50Kb می رسد .در واقع در این حالت اطلاعات غیر ضروری مجدد برای دستگاه رکورد ارسال نمی شود.

در حالت Auto VIQS نیز بر طبق تشخیص موقعیت های بدون حرکت و غیر مهم تصویر پهنای باند به شدت کاهش پیدا می کند. در حالت Smart Facial سیستم رزولوشن بیشتر رو برای تشخیص صورت در نظر می گیرد که این نیز باعث کاهش پهنای باند می شود .حال در نظر داشته باشید با داشتن این قبیل تکنولوزی در شزایط سخت شبکه ای مانند بار زیاد شبکه و یا شبکه مختل رادیویی چقدر در پیشبرد سیستم کمک خواهد کرد . لذا دانستن چگونگی صحیح این تنظیمات نیز بسیار مهم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

EnglishIran
error: Alert: Content is protected !!