عمر مفید MTBF در دوربین‌های مداربسته پاناسونیک

قطعا اگر قرار باشد که به یکی از بارزترین خصلت دوربین‌های مداربسته پاناسونیک اشاره شود، قطعا عمر مفید دوربین ها می‌باشد.
واضح است که  عمر دوربین‌های متحرک، کمتر از دوربین‌های دام و بولت و دوربین‌های وری فوکال و دوربین های لنز فیکس است و قطعا تجهیزاتی که قطعه موتوردار در زوم و یا فوکوس.و … داشته باشند عمر کمتری خواهند داشت و صد البته ارائه مدارک مربوط به عمر مفید تجهیزات توسط کمپانیهای معتبر قابل استناد تر و حقیقی تر خواهد بود .

البته عمر مفید دوربین ها زمانیکه در محیط داخلی استفاده شوند، قطعا بیشتر خواهد بود.به طور مثال دوربین‌هایی که در دمای گرم تر از حد استاندارد استفاده می‌شوند، عمر مفید کمتری دارند. بنابراین برای تجهیزاتی مثل رکوردر که در اتاق کنترل واقع هستند، دمای معتدل عمر دستگاه را بیشتر می‌کند.

همچنین داشتن محیط ایزوله جهت پاک بودن برد ها از ذرات معلق و یا سرویس دوره ای خاک گیری دستگاه و برد باعث افزایش عمر مفید سیستمها می‌شود. البته در دوربین های متحرک نوع ارتباط چرخ دنده ها با هم یا به عبارتی گیربکس آنها بابت تغییر عمر مفید می‌شود.

مثلا دوربین X6531N با توجه به تغییر گیربکس چرخ دنده از عمر بسیار بالاتری نسبت به مدل قبلی WV-SW598 برخوردار می‌باشد و البته در آخر مواردی از قبیل مدار تغذیه چه پاور و یا سوییچ های POE و یا ارت مناسب و استاندارد ، استفاده سرج ارستر ها و یا حتی استفاده از سان شیلدهای اضافه تر جهت کاهش دما ، رعایت اتصالات برق و شبکه و عایق بندی صحیح دوربین قطعا در بالابردن عمر مفید دوربین‌ها کمک بسیاری  خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

EnglishIran
error: Alert: Content is protected !!