حفاظت الکترونیک فرودگاه ها با دوربین مداربسته پاناسونیک

در ابتدا نیاز است در نظر داشته باشیم که فرودگاه ها یکی مهمترین نقاط امنیتی هر کشور محسوب می شوند، لذا حفاظت از آن از لحاظ فیزیکی و الکترونیکی بسیار حایز اهمیت و اجباری است.

قطعا اولین نکته، ورود خودرو های حامل مسافرین و یا بقیه اشخاص به محیط شهرکی فرودگاه است. لذا در کلیه مسیر های ورودی و خروجی دوربین های استاندارد جهت تشخیص پلاک خودرو، نوع خودرو و حتی در حالت بهتر تشخیص راننده تاکسی و یا خودرو است.
مسیرهای ورودی شامل جاده های ورودی به شهرک فرودگاهی است، که پیشنهاد می شود از دوربین های با لنز تله با زوم بیشتر پاناسونیک همراه با نور مادون قرمز اضافی مناسب استفاده شود. دوربین WV-S1531LTN و یا دوربین های باکس WV-S1131 با لنز تله برای این امر مهم پیشنهاد می شود. همچنین برای ورود به مسیر های کنترل شده مانند پارکینگ ها، با توجه به اینکه ارتفاع دوربین پایین تر خواهد بود، می توان از دوربین های با لنز واید تر WV-S1531LN و یا دوربین باکس WV-S1131 همراه لنز واید تر استفاده کرد.

مورد دوم در حفاظت پیرامونی مناطق تحت کنترل و مهم که دارای حفاظ فیزیکی (فنس یا دیوار) هستند یا خیر، لذت استفاده از یک لایه حفاظت الکترونیک در محیط توسط دوربین های بولت با لنز محدود و یا تله تر ( در صورت نیاز لزوم تقویت نوری) است. فاصله میان دوربین ها در طراحی بسیار مهم است، اما حدود فاصله 50 متر در صورت بودن نور 3 لوکس و استفاده از دوربین های بولت پاناسونیک مدل WV-S1531LN و یا دوربین باکس و لنز و مجهز کردن دوربین ها به ویدئو آنالایتیک ترجیحا Inruder پاناسونیک مدل WV-SAE200 بسیار مفید است.

جهت پوشش تکمیلی هر زون (دوربین ثابت و یا گشت زنی کلی)، بایستی در شرایط نوری مناسب تر، از دوربین های اسپید دام پاناسونیک با زوم بالا ، مدل WV-X6531N و در شرایط نوری بد و بسیار پایین از دوربین اسپید دام پاناسونیک با مادون قرمز هوشمند مدل WV-X6533LN استفاده کرد. ارتفاع دوربین های اسپید دام بستگی به حساسیت کار و کاربری از 6 تا 12 و حتی بیشتر امکان پذیر است.

در هر صورت به راحتی می توان ترکیبی از سیستم ویدئو آنلایتیک پاناسونیک و فراخوانی اتوماتیک دوربین های اسپید داشت. در ضمن با توجه به اینکه دوربین های پاناسونیک مجهز به ورودی و خروجی صدا و آلارم است، می توان با استفاده از تجهیزات صدا و آلارم، سیستم را جهت هشدار های خاص صدا و یا نور مازاد در صورت دریافت ورود غیر مجاز مجهز نمود.

در سالن های اصلی فرودگاه ها به غیر از حفاظت کلی که توسط دوربین های دام ثابت مانند WV-S2131L و یا WV-S2131 استفاده می شود، در صورت نیاز می توان از دوربین های 360 درجه همانند WV-S4550L و همچنین دوربین های اسپید دام داخلی مانند WV-S6130 استفاده کرد. اما در مسیر های ورودی به سالن اصلی و گیت های کنترل به سالن ترانزیت و غیره ، استفاده از سیستم تشخیص و تطبیق چهره برتر پاناسونیک مدل WV-ASF950  و ترجیحا استفاده از دوربین های باکس WV-S1131 همراه لنز مناسب و یا دوربین WV-S2531LTN، در کنترل افراد و یا پیدا کردن اشخاص خاص مورد دار و یا گم شده بسیار ضروری و موثر است.یکی دیگر از موارد مهم، حفظ مراکز مالی مانند بانک ها و یا ATM های داخل سالن اصلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

EnglishIran
error: Alert: Content is protected !!