نقش اپراتورها در اتاق کنترل دوربین مداربسته پاناسونیک

قطعا داشتن دوربین‌های با کیفیت و وضوح زوم بالا برای حفاظت از یک مجموعه بسیار حائز اهمیت است. اما نکته‌ای که کاربری این تجهیزات را بیشتر خواهد کرد، داشتن اپراتورهایی باهوش و کار بلد برای دوربین‌های مداربسته است. در این مطلب سعی کردیم که نقش و وظایف یک اپراتور توانمند و باهوش را باهم بررسی کنیم.

قسمتی از وظایف و هوشمندی اپراتورها

  1. اولین وظیفه اپراتور، نگهداری صحیح و حفاظت فیزیکی تجهیزات اتاق کنترل، از صندلی، میز و کامپیوتر گرفته تا کیبرد کنترل اتاق سرور و دستگاههای رکورد است. بیشترین آسیب برای تجهیزات الکترونیکی، قطعا فیزیکی و رطوبت است. که متاسفانه گاها سهل انگاری افراد در حفظ تجهیزات، آسیب جدی و هزینه زیادی را ایجاد می‌کند.
  2. از دیگر وظایف اپراتور ها بررسی اتصال و وجود همه تصاویر و همچنین لایو بودن تصاویر و کیفیت ایده آل آن است. فراموش نکنید که عدم تشخیص احتمال قطعی تصویر و یا پایین بودن کیفیت و یا عدم زنده بودن تصاویر می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد.
  3. بررسی تصاویر ضبط شده در زمان بندی های متفاوت ساعتی و روزانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مورد احتمال عدم تطبیق ساعت سیستمها و دوربین مداربسته و همچنین احتمال خرابی هارد و احیانا تنظیم اشتباه در زمان بندی رکورد و … از جمله دلایل بروز چنین مشکلی است.
  4. بررسی لاگ دوربین رکوردر و نرم افزار مانیتورینگ به طور مثال WV-ASM300 بسیار کمک خواهد کرد. در اتفاقاتی از قبیل دسترسی های متفاوت ، قطع و وصل بی دلیل دوربین و یا ریست آنها و … بخش لاگ بسیار کمک کننده خواهد بود.

5. یکی دیگر از وظایف مهم اپراتور ها ارائه گزارش های در لحظه، در صورت بروز هر گونه اتفاق خاص در زمینه های حفاظتی و مشکوک و یا خرابی سیستمها به ما فوق خود است. هر گونه تاخیر در ارائه گزارش های آنلاین عواقب بسیار بدی را در پی خواهد داشت.

6. هر چند سیستمهای هوشمند از قبیل تشخیص چهره و یا پردازش تصویر و … در دوربین های مداربسته پاناسونیک در کنترل مراکز بسیار کمک کننده است، اما دلیلی بر عدم هوشیاری اپراتور ها در حین زمان شیفت نیست. لذا هر اپراتور بایستی به طور کامل به وظایف تشخیص شرایط خاص و یا حساسیت به ماشین ها و افراد مشکوک و … عمل کرده و مراتب را سریعا گزارش دهد.

در انتها به نقل از بسیاری از صاحبین نظر سیستمهای حفاظت الکترونیک اپراتور ها، بسیار نقش بسیار موثری در حفظ امنیت در مراکز تحت حفاظت سیمتهای دوربین های مداربسته و الکترونیک دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

EnglishIran
error: Alert: Content is protected !!