سیستم تشخیص چهره برتر شرکت پاناسونیک WV-ASF950

از قدیم در سیتمهای نظارت تصویری آنالوگ بیشتر سیستمهای در مانیتورینگ زنده کاربری قابل قبولی داشت تا با آمدن سیستم های شبکه با کیفیت معقول علاوه بر بالارفتن کیفیت مانیتورینگ در حالت باز بینی تصاویر نیز کیفیت معقول و قابل استناد داشت اما نکته مهم یافتن موضع یا سوژه بین این همه فیلم و دوربین بود که زمان بسیار زیادی رو از اپراتور ها می گیرد که گاها به نتیجه نمیرسد.البته استفاده از موشن دتکشن(Motion Detection) کمک بهتری در این مهم میکرد اما باز مشکلات همچنان پا برجا بود سپس با آمادن سیستمهای موشن هوشمند یا ویدئو آنالایتیک به مراتب موضوعات در خصوص کاربری سیستم ها بهتر و ساده تر حتی در مانیتورینگ جهت داشتن آلارمهای صحیح شد.


اما به واقع با آمدن سیستم تشخیص چهره که یک تکنولوژی توانا در شناسایی و تأیید یک فرد از یک عکس دیجیتالی یا ویدئو می‌باشد. سیستم تشخیص چهره، سیستمی است که بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق (Deep Learning) قادر به شناسایی چهره افراد با دقت بالا می‌باشد. در بازشناخت تصویر یک چهره، تصویر ورودی با توجه به اطلاعات موجود در بانک اطلاعات، مورد شناسایی قرار می‌گیرد. این بانک شامل مشخصاتی از تصویر چهره افراد شناسایی شده‌است. انقلاب زمانی و کاربردی در بازبینی موارد مورد نظر و پیدا کردن اشخاص بوجود آمد اما باز در این سیستمهای موارد و مشکلاتی وجود دارد که گاها بعضی از برند ها موارد و مشکلاتی که مطرح می شود را به نحو احسنت حل و به موارد و خروجی های بسیار موثر دست پیدا کردند.
شرکت پاناسونیک که از جمله شرکت های پیشرو در صنعت سیستم های نظارت تصویری می باشد نرم افزار پیشرفته و قدرتمند WV-ASF950 را ارائه کرده است.
از سری مشکلات می توان به زاویه افقی و عمودی صورت از دوربین عنوان کرد که در پاناسونیک این زوایا در حالت عمود تا 30 درجه و افق تا 45 درجه میتواند باشد .
مورد بعدی از مشکلات عمده در خصوص استفاده از عینک ها علی الخصوص عینک دودی و یا استفاده از ماسک و یا تغییر سن فرد مورد نظر بود که همه این موارد در برند پاناسونیک بر طرف گردیده است .
مورد بعدی که بسیار بسیار حائز اهمیت میباشد تعداد محدود دوربین تشخیص چهره برای هر سرور که این مهم در برند پاناسونیک با تکنولوزی BEST SHOT یا ارسال بهترین عکس از عکسهای گرفته شده به سرور و کاهش پروسس تا 20 عدد دوربین برای هر سرور افزایش پیدا کرده است .
مورد بعدی زمان بر بودن تنظیم دوربین های در سیستم تشخیص چهره با توجه به شرایط نوری و .. می باشد که این مهم نیز با دوربین های سری EXTREME پاناسونیک مجهز به iA inteligent Auto به راحتی حل شده است.
در سیتم تشخیص چهره WV-ASF950 پاناسونیک شما میتوانید تا 30،000 نفر در لیست آلارم نرم افزار ست کنید.


این سیستم کاملا همخوانی با سیستمهای رکوردینگ و مونیتورینگ پاناسونیک چه NVR و نرم افزار مونیتورینگ WV-ASM300 و یا سیستم VMS و مانیتورینگ VI Plus را دارد جهت بازبینی ویدئویی بعد از پیدا کردن سوژه را دارا می باشد.
در پروژه های بزرگ قابلیت راه اندازی برای 2000 عدد دوربین به صورت یکپارچه را دارا میباشد.
استفاده عمده این سیستم ها در:

  • مراکز فروشگاهی بزرگ و کوچک
  • سیستمهای حمل و نقل راه آهن و مترو و فرودگاهها
  • مدارس و مراکز آموزشی
  • بیمارستانها و مراکز درمانی
  • ادارات دولتی و مراکز امنیتی که کنترل ورود و خروج افراد مهم میباشد.

موارد عملی در خصوص استفاده از سیستم تشخیص چهره در مراکز مختلف به شرح ذیل میباشد :

  1. در مراکز خرید به طور مثال اگر کودکی گم شده باشد با استفاده از عکس موجود در تلفن همراه ، پدر و مادر کودک به راحتی میتوان موقعیت مکانی کودک را پیدا کرد .
  2. در استادیوم های ورزشی با ساختن لیست سیاه از تماشاگران پرونده دار بعد از ورود مورد پایش قرار خواهند گرفت و یا از ورودشون جلوگیری خواهد شد.
  3. در مراکز نظارت حضوری نیرو ها مثل سر زدن نیرو ها به صورت زمان بندی شده به مراکز مختلف مثل راه آهن و سر کسی نیرو ها به نقاط تعیین شده تایید این موضوع رو به راحتی میتوان با سیستم تشخیص چهره تایید چهره .
  4. گاها دیده شده پرسنل بعد از مرخصی بنا بر دلایل نا معلوم و … مجددد وارد مجموعه میشوند که با کمک تشخیص چره به راحتی میتوان این موضوع رو بررسی کرد.
  5. گاها در نظارت مانیتورینگی و یا بازبینی تصاویر به اشخاص مشکوک بر میخورید که با سیستم تشخیص چهره میتوانید صورت فرد مشکوک را ادیت کرده و موقیعت حال و قبل و افراد در اتباط با او را شناسایی کرد.
  6. در مترو ها و یا راه آهن با توجه به دست فروشان دایمی که اصولا در باند ها ی سرقت هستند به راحتی میتوان حضورشون رو تشخیص و همراهان آنها رو شناسایی و بررسی کرد.
  7. در مراکز اداری که گاها پرسنل ساعت زده و بدون هماهنگی از سیستم خارج میشوند به راحتی میتوان این موضوع رو بررسی و گزارش کرد.
  8. در مراکز آموزشی ورود و خروج افراد غیر از دانشجویان رو تشخیص داد.

One comment on “سیستم تشخیص چهره برتر شرکت پاناسونیک WV-ASF950”

دیدگاهتان را بنویسید

EnglishIran
error: Alert: Content is protected !!